Досліджено особливості інтеграції пан’європейських театральних традицій епохи Бароко в історичну драму корифеїв. Особливу увагу приділено дослідженню специфіки творення барокової драматургії XVIII ст. та її впливу на формування драматичної традиції корифеїв. Виокремлено основні європейські тенденції, репрезентовані в історичних барокових драмах. Доведено, що спадкоємність проявляється насамперед на рівні національної ідентичності. Проаналізовано історичні драми Ф. Прокоповича “Володимир”, анонімного автора “Милість Божа” та М. Старицького “Богдан Хмельницький”, І. Карпенка-Карого “Сава Чалий” у порівняльному аспекті. З’ясовано спільні й відмінні риси в інтерпретаційних моделях центральних образів державних діячів.
Ключові слова: історична драма, епоха Бароко, Ф. Прокопович, “Володимир”, “Милість Божа”, театр корифеїв.
Файли для завантаження
Завантажити DOI: https://doi.org/10.17721/2520-6346.60.199-210
Список використаної літератури
1. Білоус П. Трагікомедія "Володимир" Ф. Прокоповича і "Гамлет" В. Шекспіра.
Ренесансні студії. 2012. Вип. 18–19. С. 151–156.
2. Возняк М. Історія української літератури. Львів: Світ, 1994. Т. 2. 555 с.
3. Єфремов С. Історія української літератури. Київ: Феміна, 1995. 688 с.
4. Ісіченко І. Історія української літератури: епоха Бароко (XVII–XVIII ст.).
Навчальний посібник для студенів вищих навчальних закладів. Львів:
Святогорець, 2011. 568 с.
5. Історія українського театру: у 3 т. За ред. Г. Скрипник. Київ: ІМФЕ,
2017. Т. 1. 676 с.
6. Карпенко-Карий І. Сава Чалий. Драматичні твори. Київ: Наукова думка,
1989. С. 284–348.
7. Малютіна Н. Українська драматургія кінця ХІХ – початку ХХ ст. Київ:
Академвидав, 2010. 256 с.
8. Милість Божа. Українська література XVIII ст. За ред. В. Крекотня,
О. Мишанича. Київ: Наукова думка, 1983. С. 306–324.
9. Мишанич О. Українська література XVIII ст. Українська література
XVIII ст. За ред. В. Крекотня, О. Мишанича. Київ: Наукова думка, 1983. С. 5–28.
10. Наливайко Д. Очима Заходу: Рецепція України в Західній Європі XI–
XVIII ст. Київ: Основи, 1998. 578 с.
11. Синявська Л. Українська драматургія кінця ХІХ – початку ХХ століття:
комунікативні стратегії: монографія. Одеса: КП ОМД, 2019. 302 с.
12. Сліпушко О. "Володимир" Феофана Прокоповича як українська
просвітницька класицистична драма. Література. Фольклор. Проблеми
поетики. Вип. 36. Київ: Київський університет, 2012. С. 259–263.
13. Софронова Л. Старовинний український театр. Львів: ЛНУ імені Івана
Франка, 2004. 336 с.
14. Старицький М. Богдан Хмельницький. Твори в 6 т. Т. 4. С. 5–174.
15. Сулима М. Українська драматургія ХVII–ХVIII ст. Київ: Стилос, 2010. 368 с.
16. Франко І. Русько-український театр. Історичні обриси. Зібрання творів у
50 т. Київ: Наукова думка, 1981. Т. 29. С. 293–336.
17. Шевчук В. Українська барокова драма. Загальні зауваження. Муза
Роксоланська: Українська література XVІ–XVІІІ ст. Київ: Либідь, 2005. Т. 2.
С. 382–392.