Розглянуто музичну стихію в поетичній творчості Лесі Українки.
Проаналізовано твори з музичними мотивами (“Мелодії”, “Сім струн”,
“Ритми”), численні тексти поетеси, що покладені на музику різними
композиторами (М. Лисенко, К. Стеценко, Я. Степовий, М. Вериківський,
Г. Верьовка та ін,), а також драму-феєрію “Лісова пісня”, за мотивами
якої створено оперу та балет (В. Кирейко, М. Скорульський). Зосереджено
увагу на хореографічному втіленні образу героїні “Лісової пісні” Мавки
кількома поколіннями балерин, наведено порівняння їхнхі суджень про
героїню із судженнями дослідників літератури. Зроблено акцент на
специфіці літературного та музичного мистецтва. Теоретичний аналіз
порушених проблем здійснено в контексті вітчизняного та зарубіжного
літературознавства.
Ключові слова: поезія, музика, інтерпретація, пісенна і балетна
творчість, текст і підтекст, міфопоетика, неоромантизм, художня
цінність, народницький реалізм, ранній модернізм.
Файли для завантаження
ЗавантажитиDOI: https://doi.org/10.17721/2520-6346.2(61).79-89