Григорій Савич Сковорода – особистість поза часом і простором, яка повсякчасно дивує своїм гострим розумом, далекоглядністю та актуальністю ідей. Такий висновок можна зробити не тільки за суто письменницькою спадщиною Г. С. Сковороди, а й за його педагогічними переконаннями та настановами.
Аналізуючи педагогічні ідеї мислителя, можна провести чіткі паралелі зі сьогоднішніми тенденціями розвитку освіти, зокрема проблемами, які вирішує Нова українська школа. У поданій статті висвітлені одні з головних думок Г. С. Сковороди, що знаходять своє відображення у системі НУШ.
Ключові слова: педагогічна ідея, Нова українська школа, компетентнісний підхід до навчання, педагогіка партнерства, дитиноцентризм.
Файли для завантаження
Завантажити DOI: https://doi.org/10.17721/2520-6346.2(63).221-227
Список використаної літератури
1. Артемова Л. В. Історія педагогіки України : Підручник. – К. : Либідь,
2006. – 424 с.
2. Верещак І. М. Педагогічні погляди Григорія Сковороди крізь призму
Нової української школи [Електронний ресурс] / І. М. Верещак. – 2018.
– Режим доступу до ресурсу: https://vseosvita.ua/library/pedagogicni-pogladigrigoria-skovorodi-kriz-prizmu-novoi-ukrainskoi-skoli-93122.html.
3. Концепція "Нова українська школа" [Електронний ресурс] / [Л. М. Гриневич,
О. Б. Елькін, С. А. Калашнікова та ін.]. – 2016. – Режим доступу до ресурсу:
https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkolacompressed.pdf.
4. Любар О. О. Історія української школи і педагогіки : навч. посібник
/ О. О. Любар, М. Г. Стельмахович, Д. Т. Федоренко. – К. : Знання, 2003. – 450 с.
5. Сковорода Г. Повне зібрання творів: У 2-х т. – К.: Наукова думка, 1973.
– Т. 1. – 532 с.; – Т. 2. – 576 с.
6. Струманський В. П. "Довго сам учись, якщо хочеш навчати інших" :
Проблеми навчання й виховання у філософських студіях Г. С. Сковороди
// Початкова шк. – 1994. – № 11.