Визначаються концептуальні, засадничі позиції М. Гоголя у ставленні до митця й мистецтва, а також до співвіднесення малярства та мистецтва слова.
Ключові слова: портретування, митець, творчість.
Файли для завантаження
Завантажити
Список використаної літератури
1. Межуев В. Время труда и время свободы / В. Межуев. – М., 2009. – С. 19–47.
2. Вересаев В. Гоголь в жизни. Систематический свод подлинных свидетельств современников. – Харьков, 1990.
3. Гоголь М. Ночь перед Рождеством / М. Гоголь. Всі повісті. – К., 2008.
– С. 105–141.
4. Там само.
5. Мерло-Понті М. Видиме й невидиме / М. Мерло-Понті. – К., 2003.
6. Гоголь М. Старосветские помещики / М. Гоголь. Всі повісті. – К., 2008.
– С. 219–238.
7. Гоголь Н. Мертвые души / Н. В. Гоголь. Избранные произведения.
– СПб., 1998. – С. 391–626.
8. Там само. – С. 548.
9. Волкова Е. Произведение искусства в мире художественной культуры
/ Е. Волкова. – М., 1988.
10. Гоголь Н. Мертвые души / Н. Гоголь. – С. 395.
11. Дідро Д. Салоны / Д. Дідро : в 2-х т. – М., 1989. – Т. 1.
12. Оляндер Луїза. Проблема міжлітературного діалогізму: компаративний
аспект. / Літературознавча компаративістика. – Тернопіль, 2002. – С. 20–28.
13. Гоголь М. Примітки. / М. Гоголь. Всі повісті. – К., 2008. – С. 466–474.
14. Там само.
15. Барабаш Ю. Підтексти "Петербурзького тексту (-их; -ів)" / Ю. Барабаш
/ Барабаш Ю. Не відверну лиця. – К., 2013. – С. 105–119.
16. Барабаш Ю. Європейське малярство чи візантійський іконопис. Про Гоголеву концепцію християнського мистецтва / Ю. Барабаш. Не відверну лиця.
– К., 2013. – С. 121–139.
17. Оляндер Луїза. Проблема міжлітературного діалогізму…
18. Квітка-Основ'яненко Г. Салдацький патрет / Г. Квітка-Основ'яненко
// Зібрання творів : у 7 т. – К., 1981. – Т. 3. – C. 7–20.
19. Бычков В. Малая история византийской эстетики / В. Бычков. – К., 1991.
20. Гоголь М. Портрет / М. Гоголь. Всі повісті. – К., 2008. – С. 382–417.
21. Арнхейм Р. Искусство и визуальное восприятие / Р. Арнхейм. – М., 1974.
22. Дидро Д. Салоны.
23. Бычков В. Малая история византийской естетики.
24. Там само.
25. Басин Е. Искусство и коммуникации / Е. Басин. – М., 1999.
26. Чарльз Тейлор. Джерела себе / Чарльз Тейлор. – К., 2005.
27. Мерло-Понті М. Видиме й невидиме.
28. Бычков В. Малая история византийской эстетики.
29. Там само.
30. Ермилов В. Гений Гоголя / В. Ермилов. – М., 1959.
31. Тут прізвище художника подається за першою редакцією повісті, визначеною 1835 р. в "Арабесках". Із другої редакції, уміщеної 1842 р. у журналі "Современник", узято лише сцену пропозиції Черткову (у другій редакції
– Чарткову) господарем мистецької крамниці певних картин.
32. Левченко В. Смысл в пространстве культурного творчества / В. Левченко. Філософія і соціологія в контексті сучасної культури. Зб. н. пр. – Дніпропетровськ, 2002. – С. 10–18.
33. Поліщук Я. Міфологічний горизонт українського модернізму / Я. Поліщук.
– Івано-Франківськ, 2002.
34. Гоголь Н. Портрет. / Искусство и художник в русской прозе первой половине ХІХ века. – Л., 1989. – С. 453–503.
35. Ванслов В. Философия искусства Шеллинга / В. Ванслов. Эстетика, искусство, искусствознание. Вопросы теории и истории. – М., 1983. – С. 284–295.
36. Ермилов В. Гений Гоголя. – С. 223.
37. Карлейль Т. Герои, почитание героев и героические истории. – С. 158.
38.Чанышев А. Трактат о небытии // Философия и общество. – 2005. – № 1
(38). – С. 5–15, 8.
39. Кульчицький О. Основи філософії і філософських наук / О. Кульчицький.
– Мюнхен ; Львів, 1995. – С. 33.
40. Новіков Б. Творчість у філософському вимірі / Б. Новіков // Філософські
проблеми гуманітарних наук. – 2005. – № 6–7. – С. 23.
41. Там само. – С. 26.
42. Эрберг К. Цель творчества / К. Эрберг. – Петербург, 1919. – С. 102.
43. Чавчавадзе Н. Феномен бездуховности / Н. Чавчавадзе // О духовности.
– Тбилиси, 1991. – С. 3–25.
44. Там само.
45. Лук А. Психология творчества / А. Лук. – М., 1978. – С. 92.
46. Бэлза И. Э. Т. А. Гофман и романтический синтез искусств / И. Бэлза Исторические судьбы романтизма и музыка. – М., 1985. – С. 138.
47. Шестов Л. Апофеоз беспочвенности (опыт адогматического мышления)
/ Л. Шестов. – М., 2000. – С. 488.
48. Асмус В. Иммануил Кант / В. Асмус. – М., 1973. – С. 100.
49. Делез Жиль. Марсель Пруст и знаки / Жиль Делез. – СПб., 1999. – С. 76.
50. Гузенко В. Анализ свободы как условия осуществления абсолютного добра в работе Н. О. Лосского "Свобода воли" / В. Гузенко / Філософія і соціологія в контексті сучасної культури. – Д., 2002. – С. 94–106.