ПОГЛЯД НА ОСОБЛИВІСТЬ ПОРТРЕТУВАННЯ У ПОВІСТІ МИКОЛИ ГОГОЛЯ “ПОРТРЕТ”

Архів, Випуск 48-1 (2017)

Анотація

Визначаються концептуальні, засадничі позиції М. Гоголя у ставленні до митця й мистецтва, а також до співвіднесення малярства та мистецтва слова.

Ключові слова: портретування, митець, творчість.

Файли для завантаження

Завантажити

Список використаної літератури

1. Межуев В. Время труда и время свободы / В. Межуев. – М., 2009. – С. 19–47. 2. Вересаев В. Гоголь в жизни. Систематический свод подлинных свидетельств современников. – Харьков, 1990. 3. Гоголь М. Ночь перед Рождеством / М. Гоголь. Всі повісті. – К., 2008. – С. 105–141. 4. Там само. 5. Мерло-Понті М. Видиме й невидиме / М. Мерло-Понті. – К., 2003. 6. Гоголь М. Старосветские помещики / М. Гоголь. Всі повісті. – К., 2008. – С. 219–238. 7. Гоголь Н. Мертвые души / Н. В. Гоголь. Избранные произведения. – СПб., 1998. – С. 391–626. 8. Там само. – С. 548. 9. Волкова Е. Произведение искусства в мире художественной культуры / Е. Волкова. – М., 1988. 10. Гоголь Н. Мертвые души / Н. Гоголь. – С. 395. 11. Дідро Д. Салоны / Д. Дідро : в 2-х т. – М., 1989. – Т. 1. 12. Оляндер Луїза. Проблема міжлітературного діалогізму: компаративний аспект. / Літературознавча компаративістика. – Тернопіль, 2002. – С. 20–28. 13. Гоголь М. Примітки. / М. Гоголь. Всі повісті. – К., 2008. – С. 466–474. 14. Там само. 15. Барабаш Ю. Підтексти "Петербурзького тексту (-их; -ів)" / Ю. Барабаш / Барабаш Ю. Не відверну лиця. – К., 2013. – С. 105–119. 16. Барабаш Ю. Європейське малярство чи візантійський іконопис. Про Гоголеву концепцію християнського мистецтва / Ю. Барабаш. Не відверну лиця. – К., 2013. – С. 121–139. 17. Оляндер Луїза. Проблема міжлітературного діалогізму… 18. Квітка-Основ'яненко Г. Салдацький патрет / Г. Квітка-Основ'яненко // Зібрання творів : у 7 т. – К., 1981. – Т. 3. – C. 7–20. 19. Бычков В. Малая история византийской эстетики / В. Бычков. – К., 1991. 20. Гоголь М. Портрет / М. Гоголь. Всі повісті. – К., 2008. – С. 382–417. 21. Арнхейм Р. Искусство и визуальное восприятие / Р. Арнхейм. – М., 1974. 22. Дидро Д. Салоны. 23. Бычков В. Малая история византийской естетики. 24. Там само. 25. Басин Е. Искусство и коммуникации / Е. Басин. – М., 1999. 26. Чарльз Тейлор. Джерела себе / Чарльз Тейлор. – К., 2005. 27. Мерло-Понті М. Видиме й невидиме. 28. Бычков В. Малая история византийской эстетики. 29. Там само. 30. Ермилов В. Гений Гоголя / В. Ермилов. – М., 1959. 31. Тут прізвище художника подається за першою редакцією повісті, визначеною 1835 р. в "Арабесках". Із другої редакції, уміщеної 1842 р. у журналі "Современник", узято лише сцену пропозиції Черткову (у другій редакції – Чарткову) господарем мистецької крамниці певних картин. 32. Левченко В. Смысл в пространстве культурного творчества / В. Левченко. Філософія і соціологія в контексті сучасної культури. Зб. н. пр. – Дніпропетровськ, 2002. – С. 10–18. 33. Поліщук Я. Міфологічний горизонт українського модернізму / Я. Поліщук. – Івано-Франківськ, 2002. 34. Гоголь Н. Портрет. / Искусство и художник в русской прозе первой половине ХІХ века. – Л., 1989. – С. 453–503. 35. Ванслов В. Философия искусства Шеллинга / В. Ванслов. Эстетика, искусство, искусствознание. Вопросы теории и истории. – М., 1983. – С. 284–295. 36. Ермилов В. Гений Гоголя. – С. 223. 37. Карлейль Т. Герои, почитание героев и героические истории. – С. 158. 38.Чанышев А. Трактат о небытии // Философия и общество. – 2005. – № 1 (38). – С. 5–15, 8. 39. Кульчицький О. Основи філософії і філософських наук / О. Кульчицький. – Мюнхен ; Львів, 1995. – С. 33. 40. Новіков Б. Творчість у філософському вимірі / Б. Новіков // Філософські проблеми гуманітарних наук. – 2005. – № 6–7. – С. 23. 41. Там само. – С. 26. 42. Эрберг К. Цель творчества / К. Эрберг. – Петербург, 1919. – С. 102. 43. Чавчавадзе Н. Феномен бездуховности / Н. Чавчавадзе // О духовности. – Тбилиси, 1991. – С. 3–25. 44. Там само. 45. Лук А. Психология творчества / А. Лук. – М., 1978. – С. 92. 46. Бэлза И. Э. Т. А. Гофман и романтический синтез искусств / И. Бэлза Исторические судьбы романтизма и музыка. – М., 1985. – С. 138. 47. Шестов Л. Апофеоз беспочвенности (опыт адогматического мышления) / Л. Шестов. – М., 2000. – С. 488. 48. Асмус В. Иммануил Кант / В. Асмус. – М., 1973. – С. 100. 49. Делез Жиль. Марсель Пруст и знаки / Жиль Делез. – СПб., 1999. – С. 76. 50. Гузенко В. Анализ свободы как условия осуществления абсолютного добра в работе Н. О. Лосского "Свобода воли" / В. Гузенко / Філософія і соціологія в контексті сучасної культури. – Д., 2002. – С. 94–106.