“ПРОМОВЛЯТИ” ТІЛО / “ПРОМОВЛЯТИ” ТІЛОМ: ТРАНСГРЕСИВНІ ТВОРЧІ ПРАКТИКИ АМЕРИКАНСЬКИХ ПОЕТОК ТА АВТОРОК-ВИКОНАВИЦЬ

Архів, Випуск 48-2 (2017)

Анотація

У студії – через порівняння творчих стратегій Емілі Дікінсон та Торі Еймос – подається аналіз американського жіночого письма як прикладу “тілесного розумування” (в термінах Елізабет Ґрос). Вивчення способів та інструментів такої практики, що є опірною патріархатній логіці бінарних опозицій, здійснюється через оптику концепту трансгресії, що розробляється Мішелем Фуко. Студія виявляє шляхи розгортання опірної трансгресивної практики, що деколонізує “жіноче”, у царині американської жіночої поезії та музики, демонструючи пов’язаність альтернативного канону авторок-виконавиць (представлених у цій роботі Торі Еймос) із традицією жіночої поезії.

Ключові слова: американська жіноча поезія; американська традиція авторок-виконавиць; американська література та популярна культура; тілесність; трансгресія.

Файли для завантаження

Завантажити

Список використаної літератури

1. Горенко О. Емілі Дікінсон: Поезія / Олена Горенко // Пригодій С., Горенко О. Американський романтизм: Полікритика / Сергій Пригодій, Олена Горенко. – К. : Либідь, 2006. – С. 395–437. 2. Матасова Ю. Архетипне материнство Е. Дікінсон / Юліана Матасова // Літературознавчі студії. – 2010. – Вип. 29. – С. 277–281. 3. Матасова Ю. Жіноча архетипність у ліриці Е. Дікінсон / Юліана Матасова // Літературознавчі студії. – 2010. – Вип. 26. – С. 377–381. 4. Amos T. Big Wheel [Електроннийресурс] / Tori Amos // American Doll Posse. – Epic Records, 2007. – Режимдоступу : http://toriamos.com/go/galleries/ view/866/1/863/albums/ index.html. 5. Amos T. Blood Roses [Електроннийресурс] / Tori Amos // Boys For Pele. – Atlantic Records, 1996. – Режимдоступу : http://toriamos.com/go/galleries/view /235/1/26/albums/index.html. 6. Amos T. Muhammad My Friend [Електроннийресурс] / Tori Amos // Boys For Pele. – Atlantic Records, 1996. – Режимдоступу : http://toriamos.com/go/ galleries/view/241/1/26/albums/ index.html. 7. Amos T. Welcome to Sunny Florida [DVD] / Tori Amos. – Epic Records, 2004. 8. Amos T., Powers A. Piece by Piece / Tori Amos, Ann Powers. – New York : Broadway Books, 2005. – 368 p. 9. Blanchot M. La littйrature et le droit а la mort / Maurice Blanchot // La part du feu. – Paris : Editions Gallimard, 1949. – P. 290–331. 10. Burns L., Lafrance M. Disruptive Divas: Feminism, Identity, and Popular Music / Lori Burns, Mйlisse Lafrance. – New York : Routledge, 2002. – 255 p. 11. Dickinson E. I am afraid to own a Body – / Emily Dickinson // The Complete Poems of Emily Dickinson / T.H. Johnson [ed.]. – Boston – Toronto : Little, Brown & Co, 1960. – P. 493–494. 12. Dickinson E. Tell all the Truth but tell it slant – / Emily Dickinson // The Complete Poems of Emily Dickinson / T.H. Johnson [ed.]. – Boston – Toronto : Little, Brown & Co, 1960. – P. 506–507. 13. Dickinson E. The Spirit lasts – but in what mode – / Emily Dickinson // The Compete Poems of Emily Dickinson / T.H. Johnson [ed.]. – Boston – Toronto : Little, Brown & Co, 1960. – P. 654. 14. Foucault M.Prйface а la transgression [Електроннийресурс] / Michel Foucault // Critique : Hommage а G. Bataille. – N° 195–196. – Aoыt-Septembre. – Paris : Editions de Minuit,1963. – P. 751–769. – Режимдоступу : http://www.pilefacebis.com /sollers/IMG/pdf/foucault_transgression. pdf. 15. Gilbert S.M. The Wayward Nun Beneath the Hill: Emily Dickinson and the Mysteries of Womanhood / Sandra M. Gilbert // Feminist Critics Read Emily Dickinson / S. Juhasz [ed.]. – Bloomington : Indiana University Press, 1983. – P. 22–44. 16. Gordon B. Tori Amos' Inner Voices / Bonnie Gordon // Women's Voices Across Musical Worlds / Jane A. Bernstein [ed.]. – Boston : Northeastern University Press, 2004. – P. 187–207. 17. Grosz E. Volatile Bodies: Toward a Corporeal Feminism / Elizabeth Grosz. – Bloomington – Indianapolis : Indiana University Press, 1994. – 272 p. 18. Hughes G.R. Subverting the Cult of Domesticity: Emily Dickinson's Critique of Women's Work / Gertrude Reif Hughes // Legacy. – Vol. 3. – N° 1. – Emily Dickinson: A Centenary Issue. – Spring, 1986. – P. 17–28. 19. O'Brien L. Pianosexual [Електронний ресурс] / Lucy O'Brien // Diva. – February/March, 1996. – Режим доступу : http://www.yessaid.com/ interviews /96-02Diva.html. 20. Pascoe J. "The House Encore Me So": Emily Dickinson and Jenny Lind / Judith Pascoe // The Emily Dickinson Journal. – Vol. 1. – № 1. – Spring, 1992. – P. 1–18. 21. Reynolds D.S. Emily Dickinson and popular culture / David S. Reynolds // The Cambridge Companion to Emily Dickinson / W. Martin [ed.]. – Cambridge : Cambridge University Press, 2002. – P. 167–190. 22. Runzo S.Dickinson's Transgressive Body / Sandra Runzo // The Emily Dickinson Journal. – Vol. 8.1. – The Johns Hopkins University Press, 1999. – P. 59–72. 23. Salvato N. Cringe Criticism: On Embarrassment and Tori Amos / Nick Salvato // Critical Inquiry. – Vol. 39. – N° 4. – Summer, 2013. – P. 676–702. 24. Smith B.J. Pianosexual: Fascinations of Tori Amos's Sexualized Virtuosity in Performance [Електроннийресурс] / Bethany J. Smith // Proceedings of the First International Conference of Students of Systematic Musicology (SysMus08) / M. Marin, M. Knoche, R. Parncutt [eds.]. – Graz, 14–15 November 2008. – Режим доступу : http://uni-graz.at/richard.parncutt/homepage%20sysmus08/index2Dateien/Content / Proceedings_SysMus08/SysMus08_Smith_Bethany.pdf. 25. Whiteley S. Women and Popular Music: Sexuality, Identity and Subjectivity / Sheila Whiteley. – New York : Routledge, 2000. – 246 p. 26. Wolosky S. Emily Dickinson: being in the body / Shira Wolosky // The Cambridge Companion to Emily Dickinson / W. Martin [ed.]. – Cambridge : Cambridge University Press, 2002. – P. 129–141.