СПЕЦИФІКА КІНОМОДЕЛЮВАННЯ ОБРАЗУ ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ (на прикладі фільмів “Григорій Сковорода”,”Таємничий Сковорода”, “Невигадані історії № 13 (Григорій Сковорода)”)

Випуск 63-2 (2022)

Г. Я. Холод, канд. філол. наук
Громадська організація "Науково-освітній центр «Успішний»"

Анотація

Висвітлено специфіку моделювання образу Григорія Сковороди у фільмах за допомогою кінематографічних засобів і підбору фактичного матеріалу з біографії митця. У художньому фільмі “Григорій Сковорода” для моделювання кінообразу митця використано антитезу, ретроспекцію,
опосередковану характеристику Григорія Сковороди другорядними персонажами, його психологічний стан, презентований мімікою та жестами, учинки, ставлення до ситуацій і людей, філософеми мудреця. У документальних фільмах кінообраз Григорія Сковороди створено опосередкованими характеристиками, фактажем, контрарністю думок щодо способу життя письменника, використанням його філософем.
Ключові слова: філософ, медіатекст, моделювання, кінообраз, характеристика.

Файли для завантаження

Завантажити

DOI: https://doi.org/10.17721/2520-6346.2(63).183-190

Список використаної літератури

1. Классика жанра. Григорий Сковорода (1959) Фильм Ивана Кавалеридзе. В ролях Александр Гай, Николай Козленко. Биография, 2022. YouTube. URL: https://www.youtube.com/watch?v=uqtKWyFoDns (дата звернення: 27.12.2022). 2. Світлана Новицька. НЕВИГАДАНІ ІСТОРІЇ № 13 (Григорій Сковорода), 2019. YouTube. URL: https://www.youtube.com/watch?v=Xyo3jslj7xA (дата звернення: 27.12.2022). 3. Nelli. "Таємничий Сковорода". Документальний фільм, 2016. YouTube. URL: https://www.youtube.com/watch?v=JFTeuhaErMc (дата звернення: 27.12.2022).